10 juni 2015

Avond SGP-Jongeren Alblasserwaard: "Praten of Granaten

Praten of granaten?

Debatavond "Praten of granaten?"

vrijdag 26 juni om 19:45 in UTC+02
Plantageweg 172 Alblasserdam

D.V. 26 juni 2015 hoopt SGP-J Alblasserwaard een debatavond te organiseren.

De gastsprekers op deze avond zijn Mark Brouwer (plv. Hoofd Intiële Opleidingen Mariniers bij Ministerie van Defensie), Elbert Dijkgraaf(Tweede Kamerlid SGP) en Ruard Ganzevoort (Eerste Kamerlid GroenLinks). Onder leiding van Martin Holleman (Politiek voorzitter SGP-jongeren) wordt er een debat gehouden.

Deze avond vindt plaats in de zaal van de Gereformeerde Gemeente in Alblasserdam. Inlopen kan vanaf 19.15 uur, de aanvang is 19.45 uur.

Een van onze gastsprekers op 26 juni is Ruard Ganzevoort. Ruard Ganzevoort is vanaf 7 juni 2011 Eerste Kamerlid voor GroenLinks. Hiernaast is hij voorzitter van De Linker Wang, dit is een platform binnen GroenLinks. Het platform houdt zich bezig met geloof en politiek.

Binnen de Eerste Kamer houdt Ruard Ganzevoort zich bezig met de volgende onderwerpen:

- Defensie;
- Ontwikkelingssamenwerking;
- Sport;
- Educatie;
- Koninkrijksrelaties/ BES-eilanden.

Ruard Ganzevoort werkte 10 jaar als predikant, daarna als universitair docent en op dit moment is hij hoogleraar aan de Vrije Universiteit in Amsterdam. Als politicus strijdt hij voor de wereld waarvan hij droomt.

foto van SGP-J Alblasserwaard.