29 september 2017

Dorps karakter speerpunt voor SGP

ALBLASSERDAM – Vóór het dorps karakter. Dat is een van de SGP-speerpunten voor de komende gemeenteraadsverkiezingen. Rondom dit thema plaatste lijsttrekker Peter Verheij deze week een open brief in de Klaroen.

Verheij wil voortbouwen op belangrijke waarden die de gemeenschap vanouds kenmerken. ‘Een dorp waar ondernemen heel gewoon is. Waar we af en toe mopperen, maar houden van aanpakken. Waar we voor elkaar klaar staan en elkaar kennen. (…) Een dorp waar veel inwoners christelijke normen en waarden nastreven en wij met hen. Waar kerken op zondag hun deuren wijd openen, waar velen het christelijk geloof belijden en waar de zondagsrust merkbaar is’.

Tot slot doet Verheij nog een oproep. ‘Hier geen ‘stadse fratsen’. Een dorp waar we vernieuwen vanuit de aard, de maat en de schaal van ons dorp.’

Tevens organiseert de SGP een fotowedstrijd rondom het thema dorps karakter. Alblasserdammers kunnen foto’s van karakteristieke gebouwen, kerken, bedrijven, sfeerbeelden of landschappen die kenmerkend zijn voor Alblasserdam, mailen naar dorpskarakter@sgpalblasserdam.nl. De auteur(s) van de drie foto’s die het thema ‘Dit is Alblasserdam’ het best weergeven, ontvangen een ingelijst exemplaar van hun eigen foto en een unieke pentekening van Alblasserdam.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

P.S. Benieuwd naar de open brief en naar foto’s die het dorpse karakter van Alblasserdam weergeven? Voor meer informatie: www.dorpskarakter.nl. Hier is ook de eerste vlog van Peter Verheij te zien, waarin hij ingaat op het thema dorps karakter.