10 oktober 2017

Leden SGP Alblasserdam akkoord met lijst en programma

Op de foto staan v.l.n.r.: Harrold van Vliet, Albert Brasser, Peter Verheij, Corné van Werkhoven, Jan Mark ten Hove en Jaco Brand.

ALBLASSERDAM • Tijdens de ledenvergadering van SGP Alblasserdam stemden afgelopen woensdag de leden unaniem in met de kandidatenlijst en met het verkiezingsprogramma 2018-2022.

Peter Verheij is opnieuw lijsttrekker. Op nummer twee staat Jaco Brand. Hij is beoogd fractievoorzitter. De zittende gemeenteraadsleden Albert Brasser en Corné van Werkhoven nemen de derde en vierde plek in op de kandidatenlijst. Hoogste nieuwkomers zijn Jan Mark ten Hove en Teus Dekker. Dekker is een ervaren ondernemer. Burgerraadslid Harrold van Vliet completeert de top-zeven.

Jan Willem de Leeuw, die voor de zomer zijn vertrek uit de politiek heeft aangekondigd, zal lijstduwer zijn.

Lijsttrekker Peter Verheij: "Ik ben dankbaar voor het vertrouwen dat de leden uitspreken in onze kandidaten. Onze lijst bevat mensen met een schat aan ervaring in het besturen van ons dorp en veel kennis op het terrein van de zorg, ondernemen en duurzaamheid. Dat is zeer waardevol".

Verder stemden de leden in met het verkiezingsprogramma. Het verkiezingsprogramma stoelt op vijf speerpunten: vóór een dorps karakter, vóór een duurzame leefomgeving, vóór goede zorg, vóór een veilig Alblasserdam en vóór een gezond ondernemersklimaat. De SGP zal de komende tijd meer informatie over haar speerpunten publiceren op www.sgpalblasserdam.nl