22 oktober 2013

SGP Alblasserdam reikt prijzen uit aan winnaars

SGP Alblasserdam heeft op 21 oktober in het MFC Maasplein aan tien mensen prijzen uitgereikt. Op de Adullam-markt op 7 september konden bezoekers een prijsvraag invullen. Op het Havenfestival op 21 september hield SGP Alblasserdam een enquête. Bij beide markten konden vijf deelnemers een prijs winnen.

Prijsvraag
De prijsvraag bevatte vragen over de SGP, haar standpunten, de raadsleden van de SGP en de aankomende gemeenteraadsverkiezingen. De prijsvraag is gewonnen door Wendelien Twigt. Zij won een door SGP Alblasserdam verzorgd bezoek aan de Tweede Kamer met 10 personen. Het bezoek zal in een van de komende maanden plaats vinden. De 2e prijs is gewonnen door de heer Ruitenbeek. Hij kreeg van SGP-lijsttrekker Peter Verheij het boek ‘Woord houden’ van Kees van der Staaij overhandigd. Aan de andere drie prijswinnaars (Esther van Hemert, William van de Pol en familie Vlot) werd een taart voor het hele gezin overhandigd. Dit is een knipoog naar het speerpunt van de SGP ‘Vóór het gezin’. De SGP wil de positie van het gezin beschermen en verbeteren.

Enquête
SGP Alblasserdam heeft als motto ‘In vertrouwde handen’. De SGP staat voor een betrokken, betrouwbaar en actief gemeentebestuur dat geworteld is in de samenleving. De SGP vindt dat bestuurders open oog en oor moeten hebben voor de samenleving en maatschappelijke problemen. De enquête bevatte vragen over duurzaamheid, windenergie, luchtkwaliteit, voorzieningen in Alblasserdam, jongerenbeleid en lokale belastingen. De enquête draagt bij aan het beeld van SGP Alblasserdam over standpunten in de samenleving. De SGP vindt draagvlak onder de bevolking van groot belang en gebruikt de uitkomst van haar contacten in de samenleving om haar standpunten in de gemeenteraad vorm te geven. Zo pleitte raadslid Eric Boersma eerder met succes voor een  meetpunt luchtkwaliteit waarmee een beter beeld kan worden verkregen over de aanwezige vervuiling. De SGP wil vervolgens dat er een actieplan komt om de luchtkwaliteit in Alblasserdam te verbeteren. De vijf deelnemers die een taart gewonnen hebben zijn de heer Van Veen, Mevrouw Blouw, Mevrouw de Goeij, familie Van Den Burger en familie Van Hek. Laatstgenoemde familie heeft de taart geschonken aan de Jozua Gemeente Alblasserwaard. SGP Lijsttrekker heeft op maandag 21 oktober de door hen gewonnen taart overhandigd.

Cijfer
Aan de deelnemers van zowel de prijsvraag als de enquête is gevraagd welk cijfer SGP Alblasserdam verdient voor haar inzet in de lokale politiek de achterliggende jaren. De deelnemers hebben de inspanningen van de SGP-raadsleden en SGP lijsttrekker Peter Verheij beloond met een gemiddelde van 8,2. SGP Alblasserdam is daar dankbaar voor. Alblasserdam is mede dankzij de SGP de afgelopen jaren in rustiger vaarwater terecht gekomen. Ook financieel staat de gemeente er mede dankzij de SGP goed voor. De SGP wil haar bijdrage aan het gemeentebestuur graag continueren.

De complete tekst van het verkiezingsprogramma van SGP Alblasserdam komt in het najaar beschikbaar. Een presentatie op hoofdlijnen is hier te vinden. De videoboodschap van Lijsttrekker Peter Verheij kunt u hier bekijken.