9 november 2017

SGP prijst inwoners voor inzet op veiligheid

ALBLASSERDAM – Met een paginagrote advertentie in De Klaroen heeft de SGP Alblasserdammers bedankt voor de inzet op veiligheid.

Veiligheid is een van de vijf speerpunten in de campagne richting de gemeenteraadsverkiezingen van voorjaar 2018. ‘Veiligheid gaat niet alleen over de cijfers, er is veel meer nodig om onze inwoners het gevoel van veiligheid te geven. Daarom is er op dit thema doorlopend werk aan de winkel’, aldus SGP-raadslid Corné van Werkhoven. In de advertentie worden praktische tips genoemd, zoals het afsluiten van de woning en het aanlaten van de verlichting.

Ook worden verschillende doelgroepen aangesproken op hun verantwoordelijkheid. Van Werkhoven: ‘We kunnen de zorg voor onze veiligheid niet alleen overlaten aan de  hulpdiensten, ook corporaties, instellingen, ondernemers en inwoners zelf zijn verantwoordelijk voor veilig wonen, werken en reizen.’

Verder heeft de Alblasserdamse SGP-fractie oog voor de wijkagent, de oren en ogen van de wijk. ‘Laten we vooral het belang niet onderschatten van onze wijkagenten, zij zijn het beste op de hoogte van wat er in de wijk gebeurt. Hen moeten we nauw betrekken bij de lokale veiligheidsaanpak.’

Tot slot doet Van Werkhoven een oproep om de sus-wachter te herintroduceren. ‘Wat de SGP-fractie betreft komen de suswachters weer snel terug in het centrum. Het is nu even rustig vanwege een gedwongen sluiting op last van de burgemeester. We kunnen erop wachten dat het daarna weer bal is’  Van de horecaondernemers verwachten wij dat zij hierin hun verantwoordelijkheid nemen.  Ook is SGP Alblasserdam groot voorstander van meer cameratoezicht in het horecagebied en op de bedrijventerreinen.